tirsdag 17. juli 2012

Meieribakken


Meieribakken er ein liten huskrull med tre hus. Ved vegen og innkjørsla, likar vi å pynte opp med blomster om sommaren. Då blir det kjekkare for postfolket og andre som dreg forbi også;)


Meieribakken har fått namnet fordi det låg eit lite meieri her i gamle dagar;) 


Så meierispann og mjølkespann må vi sjølvsagt ha.


Og her har vi dei kjekkaste og greiaste naboane. Alle har vaksne barn no, men ei stund dreiv vi meieri samtidig i kvart vårt hus;)


Eg har denne krukka ved inngangspartiet. Her var den nyplanta i juni.


Og her er den i juli. Sommaren kan ikkje ha vore borte vekk likevel.


Denne veggkrukka blei planta i etter alle kunstens reglar i juni.

I juli er den absolutt ikkje presentabel. Eg får aldri noko til å trivast oppi der, så neste år trur eg det må bli kunstig! Eller kanskje den bør flyttast pga. for mykje trekk..

10 kommentarer:

  1. Så koselig den vegen deres var da! Og joda sommer'n er nok innom rett som det er for så og forsvinne like fort... Trivelig med blomstene og melkespannene dine.Og nydelig kort du har laget på forrige innlegg.:)Takk for hyggelige hilsener på min blogg:)

    SvarSlett
  2. Riktig fint ser det ut på Meieribakken, med utsikt og blomster og det hele. Den sommeren er ikke helt å stole på i år. En time er den der, så er den borte igjen. Vi har regn og sol om hverandre, men vind hele tiden.
    Sjekket väret for Molde de närmeste dagene, og det er nesten så stilongsen blir med i kofferten.... brr.... og sydvest!Ha en fin festivaluke. ;-)

    SvarSlett
  3. Det var nok en litt fornyet utgave av mjølkerampa! Kjempekoselig velkomst med alle blomstene, og et koselig sted for en naboprat, kanskje?
    Flotte blomster, den krukka med mye blått, -er det lobelia?- er virkelig frodig!

    SvarSlett
  4. ÅÅÅÅ så koselig med alle de fine blomstene! Slik ser det ikke ut her oppe hos meg, men så bor jeg jo på 200 m.o.h. og det er kaldere her oppe :( føler at ulltøflene snart må fram igjen...

    SvarSlett
  5. Der tror jeg at jeg kunne trives som nabo også!

    SvarSlett
  6. For en utrolig hyggelig velkomst til gata deres. Her vil jeg tro postmannen og andre føler seg velkommen. :o)

    SvarSlett
  7. Dette var sjarmerende..
    Setter et helt personlig preg på gata deres.

    TAKK for titten.
    Klem fra anne.

    SvarSlett
  8. Så koselig å komme på besøk til dere i Meieribakken - her må alle føle seg velkommene :o) Takk for titten.

    SvarSlett
  9. Alltid koselig å komme til Meieribakken,koselig med blomstervelkomst.
    Hadde vi pynta med blomster den gamle melkerampa i krysset til Orvika, så hadde vi vel blitt tvangsinnlagt he-he. Godt vi er i 2012. Ellers så har vi hatt 14 regndrypp idag, overskyet og 22 deilige grader.
    Klem dra Sissel

    SvarSlett
  10. Tusen takk for koselig kommentar fra deg!
    Nå har jeg lagt ut bilder av en ny kjole, om du har lyst til å se.

    Så mange vakre bilder du viser, og blomster i melkespennet er så fint.

    SvarSlett

Eg blir utruleg glad om du legg igjen nokre trivelege ord i kommentarfeltet! Har du ikkje eigen blogg, kan du under "kommenter som", velge navn/nettadresse og skrive namnet ditt øverst, hopp over feltet med nettside, så skrive kommentaren og trykk publiser. Eller du kan velge anonym og skrive kommentar og publiser. Det er kjekt om du også skriv namnet ditt og evt. mail-adresse i kommentarfeltet, slik at eg kan finne deg;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...