søndag 25. november 2012

Kursmodellene mine til NQF-jubiléet


No er det offentleg at eg skal halde to kurs og foredrag på Norsk Quilteforbund sitt Quiltetreff og 25-årsjubiléum i Sarpsborg 15.-17. mars 2013, så då kan eg vise kurspmodellane mine;) Og utgangspunktet er at eg blei stipendiatvinnar i NQF for 2012,  for å prøve ut bruk av ting frå naturen saman med quilting. Dette stipendet har inspirert meg veldig, og nye idéar dukkar stadig opp. Under etiketten Naturprosjekt, er ein del av det eg har prøvd ut til no. Eg grugleder meg veldig til ilddåpen i mars;)

Kurset eg skal ha på laurdagen, er ugla i treet, som vaktar over her.


Her er eit lite utsnitt. Deltakarane får lære å sy med kvistar i tillegg til quilting og frisying i kombinasjon med ulike stoff- og garnkvalitetar. 


Etter foredraget på søndag, er det denne kursmodellen, "Hjem, kjære hjem". Deltakarane får lære å bruke never og pinnar i kombinasjon med med ulike stoff- og garnkvalitetar. Det er kjekt å sette sitt eige preg på produkta, og eg likar veldig godt å lage ting som andre ikkje har. Så forhåpentlegvis kan eg inspirere andre sin kreativitet også. 


Her er eit lite utsnitt av dette også.



Om nokon vil gå på begge kursa, så er modellane utforma slik at dei passar saman, sjølv om teknikkane er forskjellige. Det er mykje som skjer gjennom NQFs regi den helga, og det er veldig mange ulike kurstilbod. Her kan du sjå både program og kursoversikter.



22 kommentarer:

  1. Knallfine modeller! Jeg er svak for den ugla i treet! Litt av en ære, både stipend og kurs. Jeg synes du lager mye fint, så det er artig at det blir verdsatt.
    Dette klarer du fint, så nå kan du bare glede deg. Dette er det ikke mange som får tilbud om.

    Ha en fortsatt fin søndag! Jeg heier på Hødd.

    Klem

    SvarSlett
  2. Å så flotte modeller! Det er jo kjempebra å få stipend og dra naturen med inn i bildene, veldig spennende. Det hadde vært flott å få gå på kurs ja, må tenke på det......

    SvarSlett
  3. Så gøy - fine ting du har laget - lykke til med kurset! Vi har en stor musikal samme helg... ;)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Kjempeflotte kursmodeller!Der har du meg,kor en kan boltre seg og være oppfinnsom med mye spennende materialer.Ellers var det mange kurser eg godt kunne meldt meg på,men det er så langt vekke,og eg er ingen tøffing som finner frem og reiser alene!
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  5. Så gøy. Er sikker på at det blir mange som vil være med på kurs med så flotte kursmodeller. Og ikke minst at du kombinerer forskjellige materiale på helt nye måter. Jeg er imponert over kreativiteten din.

    Ha en fortsatt fin søndags kveld. :)

    SvarSlett
  6. Heisann detta klarer du flott og greit:) mange år som lærar har no vel herda deg? Tøffe modellar, og sikkert mange som ønsker å gå på kurs! synd eg ikkje har fri..... klem frå byen:)

    SvarSlett
  7. Så herlig.. Det blir gøy for deg !! Lykke til..
    Jeg har ikke bestemt om jeg reiser bortover ennå, jeg får høre med damene i klubben ;-)

    SvarSlett
  8. Så spennande!

    Lukke til :-)

    Nyt denne tida framover!

    SvarSlett
  9. Du går en spennende vår i møte! Men det virker som du har helt klart for deg hvordan dette skal gjennomføres, så da er det jo bare å glede seg. Nydelige bilder begge to. Har stor sans for din bruk av naturmaterialer i prosjektene :)

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Kjempefine kursmodella, held du kurs her i distriket og?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk;) Har lyst å starte med kursvirksomhet igjen, ja;)

      Slett
  12. Spennende. Flotte kursmodeller du har laget. Midt i blinken for meg dette. Dette har jeg lyst til å prøve meg på.

    Astrid

    SvarSlett
  13. Så fine modeller og så bra du skal holde kurs, lykketil med det :-)

    SvarSlett
  14. Kjære deg Edny, noe sååå flott!:)Sitter her og er helt imponert over de fine tingene du skaper..!Håper du har det fint, det er ei så koselig tid nå fram mot advent synes jeg!:)Gleder meg til masse lys..og å ta fram pynteting - tror vi trenger det virkelig nå i mørketiden!:)Alt godt til deg på denne fine mandagen i november fra Else Britt:)

    SvarSlett
  15. Uglebilde ditt var bare så nydelig. Kommer jeg til Sarpsborg vet jeg hva jeg vil allerede.

    Lykke til!!

    SvarSlett
  16. Så gøy med kurs!
    De var veldig fine :O)

    SvarSlett
  17. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Trivelig at du har meldt deg som følger hos meg også :) Nydelige bilder du har laga, utrolig artig å se kreative folk som kombinerer sying og andre materialer/ teknikker. Ønsker deg lykke til med kurset, det går nok kjempefint :) Flott blogg du har, vil følge deg videre jeg også :)

    SvarSlett
  18. Kjempeflotte modellar, Edny. Spennande det du held på med :-)

    SvarSlett
  19. Hei søte deg!
    Da rakk jeg endelig innom her igjen vet du. Hvor ble tiden av?
    Jeg ser at jeg ikke rekker å besøke alle like ofte som jeg burde/skulle/ønske, men jeg blogger jo mest for min egen del - det er bare fryktelig stas at jeg har verdens fineste lesere, slike som deg.

    Du er så flink Edny!

    Jeg håper din første søndag i advent har vært aldeles nydelig!
    Stor og god klem fra Frøken Fabelaktig!

    SvarSlett
  20. Bildene ble kjempefine! Du kan trygt holde foredrag om dem! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett

Eg blir utruleg glad om du legg igjen nokre trivelege ord i kommentarfeltet! Har du ikkje eigen blogg, kan du under "kommenter som", velge navn/nettadresse og skrive namnet ditt øverst, hopp over feltet med nettside, så skrive kommentaren og trykk publiser. Eller du kan velge anonym og skrive kommentar og publiser. Det er kjekt om du også skriv namnet ditt og evt. mail-adresse i kommentarfeltet, slik at eg kan finne deg;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...