søndag 24. september 2017

Slumreteppe av trekantar


I sommar sydde eg dette slumreteppet etter boka "kult å sy" av Grete Gulliksen Moe.


Grå, rød og svart var gode fargar å jobbe med.


Eg brukte 12 ulike stoff til trekantane, 
og prøvde å få frem spenning med ulike mønstringar.
Baksida er grå og det er vattert med bomullsvatt.


Lukkekanten har mønstring i svart og grå.


Utsikta kan vi ikkje klage på. 


Restane av det gamle plommetréet er godt å ha til fotografering ute.


Spesielt hjertet etter ei avsaga grein må eg berre ha med.


I første omgang er det utstilt på butikken Inspirerende Hobby i Molde.
Alle stoffa er frå butikken.
Dette bildet er tatt frå utsida av butikken.


21. og 22.oktober blir det med på Kunst- og handverksmessa 2017 
på Eidet Kulturhall på Vatne. 
Eg ser fram til å delta der for første gong. 
No blir det full fokus på produksjon framover.




11 kommentarer:

  1. Her behøves ikke mange ord. Hvor er dit tæppe smukt Edny.

    SvarSlett
  2. WOW...så lekkert. Du er flink til å sette sammen farger. Nydelig teppe.
    Klem

    SvarSlett
  3. Deilig... vakkert mønsteret og herlige farger har du brukt.
    Super arbeid :-))) God uke. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  4. Så delikat. Jeg er ikke noen ekspert i dette faget, men skjønner likevel at det ligger mye arbeide bak. Bra fargevalg!

    SvarSlett
  5. Flott og fine farger. Og "tre-hjertet " viser nok at du har sydd meg hjertet ;)

    SvarSlett
  6. Kjempelekkert teppe. Enkelt mønster med flott effekt og bruk av stoffer/farger.

    SvarSlett
  7. Kjempefint med de fargene! Og veldig fint utført arbeid! så bra at du får vist det fram flere steder. Takk for hyggelig hilsen hos meg! Du sier noe om å flytte tilbake til Nordmøre? Får vel holde meg her jeg er og håpe på bedre vær. Fremdeles vått og grått her i Numedal. Fint strikkevær, da! Og jeg har flere sett med regntøy!

    Nyt finværet!

    Klem

    SvarSlett
  8. This is really great. The triangle pattern is always good!

    SvarSlett
  9. Delikat, tenk og lage noe så fint, klem fra Beth

    SvarSlett
  10. Kjempe flott teppe i tøffe farger :-) Lykke til med oppsying til messer.

    SvarSlett

Eg blir utruleg glad om du legg igjen nokre trivelege ord i kommentarfeltet! Har du ikkje eigen blogg, kan du under "kommenter som", velge navn/nettadresse og skrive namnet ditt øverst, hopp over feltet med nettside, så skrive kommentaren og trykk publiser. Eller du kan velge anonym og skrive kommentar og publiser. Det er kjekt om du også skriv namnet ditt og evt. mail-adresse i kommentarfeltet, slik at eg kan finne deg;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...